Prodloužení liberalizační smlouvy pro ukrajinské dopravce naopak vítá ukrajinsko-česká obchodní komora. „Postup Evropské komise je správný, protože hájí tržní ekonomiku a tím i české spotřebitele a snižuje inflaci. Tvrzení o velkém nárůstu ukrajinských kamionů na českých silnicích není pravdivé, protože tvoří méně než jedno procento. Polských je u nás pětadvacetinásobek, rumunských osmkrát tolik. Dokonce i tureckých kamionů jezdí v Česku více než ukrajinských,“ řekl serveru Lidovky.cz předseda představenstva komory Petr Krogman.
Je podle něj pozoruhodné, že čeští dopravci zaměstnávají i ukrajinské řidiče, takže profitují z nižších ukrajinských mezd, ale snaží se prý nastavit překážky tak, aby ukrajinští řidiči museli pracovat jen pod nimi.
Ochlazení ekonomiky má být podle něj způsobeno Ruskem, ale dopravci, podobně jako zemědělci, se z toho prý snaží nespravedlivě vinit Ukrajinu. „Musíme mít na paměti, že Ukrajina pod tlakem ruské agrese krvácí a je správné jí pomoci alespoň propojením trhu, které je výdělečné pro ekonomiku i obyvatele obou našich států. Snaha omezit konkurenci a získat výhody na úkor slabší Ukrajiny je krátkozraká a nemorální,“ dodal Krogman.